Uteritt och en ponny på rymmen

Hej alla fina!😍

Igår hann jag inte skriva något blogginlägg, så det kommer nu iatället. Morgonen därpå.🥰

Jag började gårdagen med att åka till stallet. Grålles ägare skulle rida honom och jag hade Leo, så jag började med att mocka Leos box. Därefter tog jag in Leo för att sedan börja fixa höpåsarna mm. Jag rider aldrig ut själv och ingen annan skulle rida ut på förmiddagen, så jag kommade med min kära mormor om hon ville med ut. Strax därpå rullde hon in på stallplanen, cyklandes på sin mörkblå damcykel.❤

Vi red under tunneln och förbi pukevallen, över gröna bron och enda bort förbi grustaget/sandbankerna eller vad det nu heter. Leo hade nog inte gått över bron på länge, han nosade på marken och frustade, verkade undra vad det var för klapprande, ihåligt ljud som kom när han trampade över bron.🙈

Känslan av att Leo var ojämn i steget fanns inte kvar, så på de fina vägarna efter sandbankerna blev det galopp.😍 Leo blev dock mer och mer sur på mig ju längre bort från stallet vi kom.😂 Han ville bara hem. När jag vände honom hemåt för att Mormor skulle filma (se filmen på min instagram https://instagram.com/astrid.tillback?igshid=ny14wfkdjm1d ) men han inte fick springa hem blev han sur och backade ner i diket.😅 Men när han väl fick galoppera hem mot stallet så bar det av minsann.🐎💨

Rundan blev lite mer än en timme lång, så härligt.😍

När vi kom tillbaka till stallet fick vi syn på lilla Fella som tyckte gräset var grönare på andra sidan.🙈

Jag fångade in henne och stängde noga till hagen. Sedan grejade jag lite med Leo och när jag kom ut hade hon krupit emellan pinnarna och var ute igen.😂 Så jag tog in henne i stallet tills ägarna kom och säkrade stängslet.🤪 Shettisar alltså🤣

Nu ska jag till stallet, så ha en fantastisk dag så hörs vi igen ikväll!😘

Publicerad av Astrid Tillback

En 15-årig hästtjej utan egen häst som tror på att allt är möjligt, bara man vill tillräckligt mycket!

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång